קניית נכס בקפריסין בצורה בטוחה

בשנים האחרונות אנו רואים לא מעט ישראלים המעדיפים להשקיע בנכסים שונים בחול, נוכל לראות זאת החל קניית קרקעות במדינות שונות בארצות הברית, השקעה במרלוגים ומרכזים מסחריים ברחבי אירופה וגרמניה ובשנים האחרונות גם לא מעט השקעות במדינת קפריסין. גיוון ההשקעות בקרפיסין הוא די גדול אך עיקר ההשקעות והנכסים להשקעה נמצאים בקו החוף, רובם במחירים אטרקטיביים במיוחד. בנוסף אל הבתים בקו החוף של קפריסין, תוכלו למצוא גם ערים מרכזיות ובתוכן גם דירות יד 2 ודירות חדשות מקבלן.
אך בשנת 2012-2013 הכלכלה בקפריסין חוותה לא מעט ירידות שגרמו להתכווצות כלכלית בכ7% אחוזים, לכן נשאלת השאלה מה היא הדרך הבטוחה לקניית נכס בקפריסין?

שוק הנדל"ן בקפריסין בשנים האחרונות

שוק הנדל"ן בקפריסין בהחלט נמצא במגמת שיפור מאז המשבר של שנת 2012, כאשר קצב הבנייה המשיך בשנים האחרונות. כמו שציינו מעל קצב בנייה זה הביאה גם ללא מעט דירות שונות להשקעה, החל מערים מרכזיות כמו לרנקה, פאפוס ולימוסל בהם תוכלו למצוא דירות נופש או דירות מגורים בבניין.
מלבד הבנייה גם המיקומים המובילים להשקעה במדינה השתנו במהלך השנים האחרונות, כאשר פמגוסטה, איי נאפה, ניקוסיה, לרנקה ולימוסל. לכל עיר ישנו אופי אחר, כך למשל בלימוסל תוכלו להנות מחיי לילה עשירים ומגוונים והיא הפכה בשנים האחרונות למקום מושבם של חברות הייטק שונות במדינה. בלרקנה למשל שוק הנדל"ן מתאפיין בקונים מקומיים יותר ונכסים רבים בדמות דירות.

איך לעשות זאת בצורה בטוחה?

רגע לפני שאתם בוחרים את הנכס שלכם חשוב שתבינו מה היא מטרת הקנייה- האם אתם מחפשים אחר בית נופש עם יציאה לפנסיה? או שמא רעיון להשקעה נשמע לכם מעולה?  בין אם בחרתם באופציה כזו או אחרת אחד מהיתרונות של ישראלים בכל הקשור להשקעה בקפריסין הוא מרחק הטיסה והעלות, לכן אחד מהפרמטרים החשובים בהליך של קניית נכס הוא בראש ובראשונה לראות את הנכס. יחד עם צפייה בנכס חשוב להשתמש בשירותי נדל"ן מקומיים או ישראלים העובדים בקפריסין, על מנת לוודא כי הנכס בבעלות שצוין, כי המחיר המבוקש הוא שפוי ביחס לאזור. בין כל אלו חשוב גם לוודא את החברה או עורך הדין שתעבדו מולו, החל מניסיון עבר כמו לקוחות קודמים שלהם ועד לעסקאות קודמות שבהם לקחו חלק.