ייעוץ כלכלי לחברה במשבר

עולם העסקים הוא עולם די עדין אשר מושתת על פני מגוון רחב של מאפיינים שונים, בין בייצור נכון וראוי, ניהול של עובדים ובכלל עמידה דרך לא מעט חוקים של "עשה ואל תעשה" של עולם העסקים. אך בישראל בה קיימים מגוון רחב של עסקים קטנים ובינוניים, כאשר חלקם הגדול חווה לא פעם טלטלה בין אם בתקופות המשבר של תחילת שנות האלפיים ובין אם דרך מגפת הקורונה שטלטלה בתי עסק ותאגידים בכל רחבי העולם. מקרי משבר הינם הזדמנות מצוינת עבור בעלי עסקים לצאת אל דרך חדשה וראויה, על כן מומלץ לקבל ייעוץ כלכלי לחברה המצויה במשבר.

מה מרוויחים מייעוץ כלכלי לחברה במשבר?

התנהלות של עסק במאה העשרים ואחת רק הולכת ומתרחבת, כאשר ניהול עסק איננו דורש רק ניהול עסקי ופיננסי אלא התנהלות אל מול עובדים, ספקים שונים, רשויות ממשל וכמובן יחסי ציבור וקמפיינים ממומנים. כל אלו דורשים ניהול ביד רמה ושלא נאמר לעיתים יותר מעשרים וארבע שעות ביממה, על כן ייעוץ כלכלי יוכל קודם כל לפרוס בפנינו את נדבכי הניהול השונים.

בצורה כזו נוכל להכיר את היכולת הניהולית שלי דרך עיניים אובייקטיביות, כזו שתאפשר לנו "למצוא" שלבים בייצור שככל הנראה גורמים להפסדים, התנהלות שגויה אל מול לקוחות חדשים או וותיקים וכמובן ניהול טוב יותר של כספי העסק ואפילו התנהלות טובה יותר אל מול העובדים.

ובזמן משבר?

עסקים המצויים בעיטות משבר צריכים לזכור כמה כללים מאוד חשובים, הראשון שבהם הוא לא להיכנע לתחושת המרירות. הרי במקרים של לחץ כלכלי בין אם דרך הבנקים ובין אם דרך ספקים או עובדים, למרבית בעלי העסקים יתגלה קושי בניהול ולעיתים קוצר רוח אשר יתבטא כלפי חוץ. לכן בזמנים כאלו חשוב לשמור על חוסן, הן אל מול העובדים, ספקים, בנקים וכמובן לקוחות כאשר את הירידה באחוזי המכירות מומלץ לתרגם ב"ארגון מחדש" של העסק.

כלל נוסף הוא לא לנסות להמציא את עצמנו מחדש, שכן מרבית בעלי העסקים שקדו, עמלו והתמחו על מנת להקים את העסק או לייצר את המוצר שברשותם. לכן גם בזמן משבר חשוב שלא "לפרוץ" אל תחומים אחרים, גם אם באופק נראית לנו הזדמנות נכספת.