איך לבחור משתלה טובה?

עציצים ושתילים הפכו בעשור האחרון לאחד הדברים שיותר נמכרים, בין אם הם עושים את דרכם אל הגינות והמרפסות דרך חנויות הפרחים המקומיות ובין אם מוצאים אותם במשתלות בין הערים והיישובים השונים בארץ. כך או כך נראה כי לא מעט מהישראלים עברו לפחות פעם אחת במשתלה בשנה האחרונה, התרשמו מהעציצים המסתלסלים, מעצי הפרי הקטנים ועד לשיחים הגדלים צבורה קפדנית. אבל דווקא בגלל הפופולריות שרק הולכת וגדלה סביב גידול עציצים וצמחים, חשוב לדעת גם כיצד לבחור את המשתלה שתספק אותם. לכן במאמר הבא נרכז את הפרמטרים המומלצים לבחירת משתלה טובה ומעולה.

המלצות אבל לא רק

בעולם של לא מעט אפשרויות קנייה, תחרויות על ליבו של הלקוח מומלץ גם להעזר בהמלצות מחברים ומכרים שכבר קיבל שירות באחת המשתלות הקרובות לביתכם. כמובן שהמלצה כזו יכולה לעזור ולעיתים גם "לפגוע" בול בטעם וברצונות איתם תבקשו לעצב את הגינה או המרפסת שלכם, אך לבחירת משתלה ישנם עוד כמה פרמטרים חשובים.

  • ניקיון וסדר
    משתלה היא איננה מוזיאון אבל היא גם לא "מזבלה", על התפר זה צריכה המשתלה להיות מסודרת ומטופחת כאילו מדובר בגינה הכי מפוארת ומשוכללת שבעל המשתלה קיבל ודרכה להראות את יכולת העיצוב והסידור שניתן לקבל מהפרחים, מהידע ומהכלים הקיימים במשתלה. על כן סדר וניקיון במשתלה, הינם פרמטר לא פחות חשוב מהמלצות של חברים.
  • מגוון והדגמה
    הפרמטר  הזה מתחבר בצורה כמעט הכרחית אל הניקיון והסידור של המשתלה, ראשית משתלה טובה אמורה להציע מנעד רחב של עציצים מגוונים, על פי עונות השנה, יכולת הגידול ועוד. מלבד זאת משתלה טובה אמורה לספק נראות כזו שתצית את הדמיון של הקונים, אך גם להוות תצוגת "תכלית" של בעלי המשתלה.
  • איכות הצמחים
    שני הפרמטרים שציינו מעל חשובים מאוד והכרחיים לקבלת רושם טוב של משתלה, אך גידול לא נכון של השתילים עלול להוביל לא רק לקבלת עציצים לא איכותיים אלא גם ריקבון או איכות ירודה של הצמח. לכן בזמן השיטוט במשתלה מומלץ לעבור בין הצמחים, לראות כי לעלים ישנו ברק וחיות, לעצים יש שורשים בריאים וללא בליטות ועוד.