שתלי בייקון – סיכום 2021

בשנים עברו החלפת שיניים בשתלים הייתה פרוצדורה די ארוכה, מבלי למנות את מגוון הבדיקות שיש לבצע לפני ההחלפה עצמה במרבית המקרים התווספו למטופל בעיות רפואיות שונות אשר הקשו על טיפול זה.
בעיות כמו סכרת, לחץ דם גבוהה, מחסור בסידן ועוד הובילו לכך שטיפול החלפת שן בשתל הופך לארוך, ולעיתים גם אופי הטיפול ואחוז הסיכון עולים גם כן. אך בשני העשורים האחרונים הצטרפו אל ארסנל הכלים של רופאי השיניים גם שתלי בייקון, אשר ידועים כשתלים קצרים וככאלו אשר יכולים לתת מענה למטופלים רבים ולמצבי קיצון שונים שמנעו בעבר טיפול אפקטיבי ויעיל עבור לא מעט מהמטופלים.

שתלי בייקון- עבור אילו מקרים?

ההחלטה להחליף שן בשתל איננה מתקבלת על סמך בדיקה אחת או שתיים, היא מלווה להליך ארוך וניסיון בלתי פוסק של הרופא המטפל להציל את השן ולמנוע עקירה שלה. עם זאת ישנם מקרים אקוטיים אשר מחייבים את רופא השיניים לבצע עקירה, מקרים אלו כמו דלקת חניכיים חריפה, עששת המתפשטת אל שורשי השן או מכה חריפה אשר יכולה לפגוע גם כן בעצם השן. פגיעות אלו מובילות בעיקר למחסור חמור בעצם שן, ואם בעבר הלא רחוק נהוג היה לבצע השתלת עצם בעזרת הליכים פולשניים, כיום שתלי הבייקון הקצרים מעניקים למטופלים זמן החלמה קצר יותר והליך די פשוט ומהיר.

שתלי בייקון שנת 2021

שתלי הבייקון בשנת 2021 הפכו לשכיחים הרבה יותר משהיו במשך העשורים אחרונים, כיום ניתן לקבל איתם טיפול דרך מגוון מרפאות ברחבי הארץ, החל ממרפאות פרטיות ועד למרפאות בתי החולים וקופות החולים. השימוש הגדול שנעשה בשתלים אלו יכול ללמד בעיקר על יכולת השתלים להחזיק לאורך זמן, שלא כמו בשתלים "רגילים" המצריכים בדיקה אחת לעשר שנים. הסיבות לכך הן האיטום המוחלט שבין השן אל שאר החלל בפה, מה שמאפשר על שמירת היגיינה ואזור ניטרלי מחיידקים. יחד עם אלו גם הטיפול הקצר שבהשתלה של שתלי אלו, חוסך לא רק זמן החלמה אלא גם לא מעט כסף לטווח הארוך ולטווח הקצר.