שוקלים ניתוח אף?

אף דומיננטי

ניתוח אף הוא ניתוח קוסמטי מהשכיחים ביותר אך גם מהמורכבים יותר. מדובר מצד אחד באחד הניתוחים הותיקים ביותר שקיימים ומצד שני באחד הניתוחים הקשים יותר לביצוע. במיוחד ניתוחי אף לשיקום האף המחייבים גם תיקון או שימור של דרכי נשימה וכלי דם באף. ביצוע שגוי של הניתוח עלול לגרום לתופעות שונות החל ממוות של הסחוס, דרך הרגשת גודש באף וקשיי נשימה ולפגיעות אחרות. אך הניסיון המצטבר בתחום כמו גם ההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת לעבור את הניתוח בסיכויי הצלחה גבוהים למדי במידה והניתוח נעשה על ידי מנתח מוסמך ובעל ניסיון.
דווקא הקפדה על ההנחיות של המנתח לאחר הניתוח יכולה לתרום משמעותית להצלחתו. לדוגמא הקפדה על מנוחה והימנעות מפעילות מאומצת כלשהי במשך חודש לאחר הניתוח יכולה לחסוך סבל רב וסיבוכים שונים: נפיחות ושטפי דם הם אחת הצורות הנפוצות ביותר של בעיות שמופיעות לאחר הניתוח. נפיחות זו נוצרת במקרים רבים כתוצאה מדופק מוגבר כדי להימנע מסיבוכים אלו חשוב לא להגיע למצבים שעלולים להביא לדופק מוגבר. קצב פעימות לב של יותר ממאה פעימות כמו לדוגמא במחלות לב שונות עלול להביא לנפיחות של האף, לכאב ואף לדימום.
בהמשך להנחיה הקודמת מומלץ לרוב לקחת הרבה יותר ימי חופש מהמלצה הרגילה. בדרך כלל ההמלצה היא לנוח שלושה ימים לאחר הניתוח אך ניסיון ושיחות עם הרבה אנשים שעברו את הניתוח זה מאוד קשה. הרבה פעמים הכאב מתגבר לאחר שלושה או ארבעה ימים מהניתוח. נראה יותר כי עשרה ימים הם זמן סביר יותר מאשר שלושה ולכן מומלץ לקחת את הזמן כדי להימנע מסבל מיותר או סיבוכים.
כמו בכל ניתוח, חשוב מאוד לבחור מנתח מתאים ומומלץ. למעשה מדובר אולי בהחלטה החשובה ביותר בניתוח. הצלחת הניתוח תלויה לחלוטין בכישוריו, הניסיון והיכולת שלו. לעיתים כדאי להשקיע יותר כלכלית כדי ללכת על מנתח יקר יותר ומומלץ יותר ולחסוך כסף בטווח הארוך יותר.  
קרדיט למאמר – http://mahut.co.il