רכישת עגלה לתינוק

איך לבחור את העגלה הנכונה עבור התינוק שלך? ישנו כזה מבחר של עגלות שבאמת שקשה לבחור או לדעת איזו עגלה היא הטובה ביותר עבורך. מה שכן חשוב זה לזכור מספר קריטריונים או נקודות חשובות שעל פיהם כדאי לך לבחון כל עגלה ועגלה: הקריטריון הכי קריטי אולי הוא הקיפול – האם ניתן לקפל את העגלה ביד אחת או שהוא מצריך מספר שלבים. אם אתם גרים במקום שיחייב אתכם לנסיעות ברכב אז אין מצב שתקחו עגלה לתינוק עם אופציית קיפול מורכבת, אבל אם אתם גרים במרכז העיר ומרבית הנסיעות בעגלה הן לגינה הציבורית/המכולת/חוף הים והכל קרוב ונוח אז מן הסתם השיקול הזה יהיה פחות חשוב. פרט לשיקול של הקיפול חשוב לקחת בחשבון את המשקל – אם להיות כנים אז רוב הזמן רק הורה אחד יהיה בסביבת התינוק ולכן חשוב שהמשקל יהיה קטן ככל האפשר. אתם לא רוצים עגלה לא ממוגנת או שבירה מדי אך עגלות מסיביות עלולות לשבור לך את הגב ואת הידיים. בכלל הנוחות של ההורה אינה פחות חשובה מהנוחות של התינוק שמשתמש בעגלה.

מה שכן קריטי עבור התינוק הוא כל נושא הבטיחות – פה באמת חשוב לבדוק האם ניתן להגן על התינוק מנפילה/ התנגשות לא מתוכננת במדרכה/ בליעה של חפצים שונים שעלולים להתנתק בתוך העגלה וכולי. גם כאן חשוב שהבטיחות לא תבוא על חשבון הנוחות ושלא תדרשו בכל נסיעה בעגלה לחגור את התינוק בחגורה מורכבת וכמה הקלקות כדי לשמור עליו או עליה בטוחים.

שיקול שנוטים לזלזל בו אבל הוא קריטי בהליכונים וגם בעגלות שנועדו לשמש אתכם לגיל שמעבר לשנה הראשונה הוא היכולת לנקות את העגלה בקלות – האם היא עשויה מחומרים דוחי כתמים? האם ניתן לפרק את החלקים שלה בקלות כדי לנקות אותם? במיוחד אם אתם בקטע של כשרות של פסח שמחייב אתכם לנקות את העגלה כמו שצריך או למכור את כולה. נקודה אחרונה אולי בשלב זה היא הנוחות של השימוש בבלמים מבלי לעשות תואר שני כדי למנוע מהעגלה מלהידרדר וכן גם היכולת להתאים את ידית העגלה לגבהים שונים של כל אחד מההורים/סבים וסבתות ואחים ואחיות גדולים אם יש.