סודות ספר הזוהר והילולת רבי שמעון במירון

סיפורו של ספר הזוהר מתחיל לפני כ-1,800 שנה, במערה צפופה וחשוכה בגליל, המשקיפה על הנוף ההררי של העיר צפת. תשעה מגדולי המקובלים דאז יושבים לפני רבי שמעון בר יוחאי וגומעים בשקיקה את מילותיו. פניו קורנות בשעה שהוא מגלה לתלמידיו את מסתרי העולם העליון. הוא מדבר אליהם ברוגע, בחום ובאהבה. לא לחינם הוא קיבץ אותם כאן. יחד הם מהווים שריד אחרון לחיבור הרוחני שהיה נחלת עם ישראל בשנים שבהן חי כמשפחה אוהבת אחת. עם ישראל והעולם כולו נכנסים לתקופה של גלות ארוכה, אך רבי שמעון בר יוחאי, כבר רואה את העתיד.

כשברקע מתנהלות מלחמות עקובות מדם, חיי אדם מאבדים כל ערך, שליטה, כבוד ורכוש הופכים לערך עליון, יושבים עשרת המקובלים וכותבים את הספר שעתיד להחזיר את האהבה לעולם. בחיבור ביניהם הם יוצרים מבנה רוחני משותף. עשרה מקובלים, כנגד עשר ספירות, שדרכו יורד האור העליון לעולם ומתגשם בצורה של אותיות ומילים על פני קלף ישן. עם ישראל, העני כל כך באוצרות טבע "רגילים" כמו נפט או פחם, מחזיק בידיו את "אוצר הטבע" שהאנושות מחפשת היום, שהיא חכמת הקשר והחיבור בין אנשים.

מהו הקשר בין ספר הזהר, ל"ג בעומר, והאלפים שנוהרים להילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון?
בל"ג בעומר נערך ליד קברו של רבי שמעון בר יוחאי בסמוך למירון, אירוע רב משתתפים מסורתי של שמחה ועלייה לקבר. במשך ל"ג בעומר ובימים הסמוכים לו, מבקרים במקום מאות אלפי אנשים. שיאו של האירוע הוא הדלקת מדורה מסורתית בליל ל"ג בעומר על גג הקבר, שלאחריו מתחילים במקום ריקודי שמחה המוניים.
http://www.kab.co.il/kabbalah/%D7%A2%D7%9C-%D7%A1%D7%A4%D7%A8-%D7%94%D7%96%D7%95%D7%94%D7%A8

המסורת קבעה את יום ההילולה, כיום פטירתו של רבי שמעון בר יוחאי, שבו לפי ספר הזוהר, גילה לתלמידיו את סודות ה"קבלה" טרם הסתלקותו. לשמחה הצטרפה הדלקת המדורה, כזכר לאש שאפפה, על פי המסורת את ביתו, ביום פטירתו. ידוע גם על ייחוס ל"ג בעומר, לתאריך הסמכתו על ידי רבי עקיבא, מורו ורבו. מייחסים גם את ל"ג בעומר לתאריך חתונתו ויום הולדתו. מקור המילה "הילולה" הוא במילה הארמית, כלולות. 

ספר הזוהר נכתב מתוך חיבור האור העליון, שהטמינו בו רבי שמעון בר יוחאי ותלמידיו, והוא הכוח היחיד שמסוגל להתמודד מול האגו שהפריד בינינו במהלך השנים. הספר הזה נכתב כדי לשחזר את הקשר החם והאוהב שאבד לנו, הוא התגלה כדי לחבר בינינו למשפחה אחת ולאחר מכן לעבור דרכנו לעולם כולו.