מציאת עבודה בתקופת הקורונה

שוק התעסוקה עבר דברים קשים בעבר כמו הקורונה ובמצבים כאלה רק החזק שורד- רק מי שיש לו עבודה יציבה וחסכונות בצד, יכול לעבור תקופה כזאת בשלום. מחקר חדש של אתר alljobs  הישראלי מצא כי 73% מהעובדים הישראלים קיבלו מכה בתקופת הקורונה: 45% יצאו לחל"ת (חופשה ללא תשלום), 18% פוטרו ו-10% סבלו מהורדה במשכורת.

עוד עלה מהמחקר שינוי השיקולים כשבוחרים עבודה. שנה שעברה השיקולים העיקריים היו עניין ואתגר ואווירה במקום העבודה. כיום השיקולים הראשונים הם שכר, אפשרויות קידום ויציבות מקום העבודה.

פחות סיכויים לקבלת עבודה- בתקופת הקורונה אחוזי מחפשי העבודה עלה משמעותית והשנה הוא גדול בהרבה מהאנשים שמחפשים עובדים. לדוגמא בתחום המכירות שנה שעברה היו כ-25 אנשים מתחרים על כל משרה וכיום יש 81. בנוסף תחום המתדלקים רשם עליה של פי 2- בשנה שעברה היו 46 על כל משרה והיום ישנם כ-93 מתחרים.

אז מה כן לבחור? מתכנתים, מפתחים ושיווק דיגיטלי- בזמן שרוב המקצועות נפגעו משמעותית ונאלצו להיפטר מהרבה עובדים, מקצועות אלו התאוששו מהר מאוד לאחר הסגר הראשון. בנוסף לכך גם ברוב המקומות לא צריך לבוא לעבודה ואפשר לעבוד גם אם אתה בבידוד.

שליחים- מה שמשותף למקצועות הנ"ל הוא שהן מאפשרות עבודה מהבית ולכן בתקופה זאת למדנו להזמין הכול מהבית בין אם מדובר באוכל, בגדים, ציוד אלקטרוני או צעצועים. בעוד ומכוניות הפסיקו למלא את הכבישים, אופנועים ואופניים של שליחויות שונות היו בכל מקום.

פסיכולוגים מטפלים ועובדים סוציאליים- בזמן הקורונה היו מלא סיבות שבגללן אולי נצטרך מטפל- בין אם זה הבדידות שהרבה אנשים חוו או אולי דווקא הצפיפות והזמן הרב שהזוגות היו ביחד גרמו להם לרצות ללכת לטיפול זוגי או אפילו אנשים שהיה להם זמן למחשבות שהם רוצים לשתף עם מישהו.

ראיון מקוון– הכנה לראיון מקוון היא שונה מאוד מהתכוננות לראיון רגיל. בראיון רגיל כל מה שצריך זה בגדים מכובדים, קורות חיים מרשימים וביטחון עצמי. מצד שני, בראיון מקוון, כל דבר קטן יכול "לפסול" אותך. לראיון בזום תצטרכו רקע מכובד עם איזה עציץ או תמונה, בגדים מכובדים ואינטרנט טוב.