לעצב מחדש את הבית

אם אתם בקטע של עיצוב מחדש ואין לכם את התקציב למעצב או מעצבת פנים ייתכן וייקח לכם המון זמן לבחור את העיצובים הביתיים הטובים ביותר המתאימים לצרכים ולסגנון החיים שלכם. אתם צריכים לקחת בחשבון מספר גורמים בעת ​​ההחלטה על עיצוב הבית: צבע, תפקוד ושימוש החללים, שילוב החוץ עם הפנים ועוד.

צרכים ואורח חיים – צרכים ואורח החיים של המשפחה הם שני הדברים החשובים ביותר בבניית ועיצוב בית. אבל לחשוב לקחת בחשבון גם את תוכניות המשפחה לעתיד. לדוגמא, לזוגות חדשים תהיה תוכנית ביתית שונה מזוג שילדיו כבר עזבו את הבית מבחינת המאפיינים. לפני שתבחרו בעיצוב הרצוי לכם לבניית בית, מומלץ לדון ולכתוב את הקווים המרכזיים באורח החיים והדרישות מהבית. לדוגמא פְּרָטִיוּת – האם אתם מעוניינים בפרטיות בחללי המגורים האישיים או שאתם רוצים יותר פרטיות בחלל משרדי שממוקם בתוך הבית? האם יש לכם ילדים והאם הם נוהגים לשהות בעיקר בחלל המשפחתי המשותף או כל אחד בחדרו שלו? חשוב לך גם לחשוב על פרטיות בהקשר של שכנים או דיירים במידה ואתם שוכרים או משכירים יחידת דיור בתוך הבית. לדוגמא אחת ההחלטות המשמעותיות יותר היא בחירת בית בעיצוב L או בעיצוב U שמאפשרים יתר פרטיות בקצוות אך מחייבים אורח חיים מסוים.

אסתטיקה וריהוט – יש לקחת בחשבון את תכנון הקומה או החלל שאותו אתם רוצים לעצב: גודל החלל, השימוש שלו, מקומות ישיבה או שינה, תאורה וכדומה. בגדול העקרון אומר שבכל חלל רצוי שיהיה פריט ריהוט אחד מרכזי ויתר הפריטים או האביזרים באותו חלל צריכים להשלים או לתמוך בנוכחות של אותו פריט. לדוגמא כאשר עושים שימוש בטפטים בין אם טפטים מעוצבים בתבנית בולטת או טפטים חלקים חשוב מאוד שהעיצוב יתמוך בפריטי הריהוט שבחדר. פריט פשוט יותר או נוכח פחות מאפשר לבחור טפט תמונות קיר או טפט עם תבנית מאוד בולטת שממוקמת בניגוד לדלת הכניסה המרכזית. כאשר יש רהיט מרכזי בולט הטפטים יכולים להיות עדינים יותר. כמובן שלתאורה יש תפקיד חשוב מאוד, מכיוון שישנם מקרים בהם התאורה מעצימה את הקירות ובמקרים אחרים דווקא מצניעה אותם.