לבד ברצון ליהנות

עד לא מזמן החיים היו כל כך עמוסים שלא בטוח שהבנו מה אנחנו מרגישים בכל רגע נתון. עבודה, סידורים, לטפל ולתחזק מערכות יחסים גם וירטואליות גם בגופים, מאירוע לאירוע בלי נשימה. אתם יודעים – חיים. בשנה האחרונה, נפל על כולנו מצב לא ברור ששיבש את הכול וניתק אותנו מהשגרה, הכניס אותנו לבתים והרחיק אותנו מאנשים. פתאום כל המוכר נמחק. כל החיים משתנים ומי אנחנו? מה אלו כל הרגשות המתרוצצים בפנים? 

אחרי שקנינו חצי אינטרנט, אגרנו, זללנו וצפינו בכל הסדרות והסרטונים האפשריים, עולה הרגשה שבדר"כ הדחקנו. מעבר לסטרס הגובר, לדאגות ולעצבים. אדם מרגיש בלב בור ריק והבנה – אני לבד. 

"כולנו רצון ליהנות"

חוכמת הקבלה מסבירה שכולנו רצון ליהנות ואת ההנאה, הסיפוק הכי עמוקים שלנו אנחנו מקבלים מאנשים אחרים. כיצורים חברתיים, רק אינטראקציות רגשיות עם אנשים אחרים יכולות למלא את החללים הריקים שבתוכנו. עד עתה אולי הצלחנו לברוח מהריקנות אבל הקורונה לא מאפשרת זאת יותר. הטבע הוא מערכת אינטגרלית שלמה שבה כל החלקים והרמות נעות כל הזמן לקראת יתר חיבור וקשרים הדדיים. גם האנושות היא חלק ממנה אבל אנחנו הרמה היחידה שקיים בה אגו גדול ומתפתח שדוחף את כולנו להתרחק מהאנשים מסביבנו. לרצות לשלוט ולנצל, ההנאה שלנו היא לרוב על חשבון אחרים ולכן היחסים ברמת בני האדם מיום ליום מתדרדרים. 

שתי המגמות ההפוכות האלו – החיבור החיובי שבטבע והפירוד וההתרחקות המתמדת ברמת בני האדם מובילה לחוסר איזון כללי ולכל התופעות שאנחנו רואים בעולם. ממשבר האקלים, אסונות הטבע, הקורונה, וכן, גם החור שבליבך. כל אלה הם קריאות מהטבע להתעורר ולשנות את הגישה. בטבע קיים חוק עליון מוחלט – חוק הערבות. כל רמות החיים תלויות וקשורות אחת בשנייה ולכן היחסים ביניהם הם יחסי גומלין הדדיים של התחשבות ונתינה. אם לא מתנהגים לפי הכללים התלות מתגלה באופן שלילי ממחלות ועד אסונות ואומללות כללית. 

אנחנו מתנהגים כאילו כל אחד הוא נפרד כאשר למעשה כולנו מערכת אחת. הריקנות שבנו יכולה להתמלא רק דרך קשרים יפים וחמים עם אנשים אחרים והטבע כולו. הבדידות מראה לנו כמה אנחנו באמת מרוחקים מאנשים אחרים ומתחושת קירבה אמיתית וכמה שהם בעצם נחוצים וחיוניים לבריאותנו ואושרנו. כל התופעות סביבנו ובתוכנו ימשיכו להתגבר עד שנרד לשורש הבעיה ונטפל בטיב הקשרים בין האנשים. הפתרון לכל הצרות וכל הבעיות- גם שלך – הוא אחד – חיבור אנושי חיובי.